*


Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Symbols 7607

Newbie Posts: 1 *
Symbols
« on: August 15, 2021, 01:07:51 AM »
I have been using pic2pat for about 7 years now, and I love it. However the last 2 patterns that I have created print out as coloured with symbols in the square. How do I remove the colour portion so that I only see  the symbol in the square. The ledgend prints the symbols how I would like the whole pattern to look like)  It can be very confusing especially when using 150 different colours (when printing with colour back ground the symbols are in negative form, example a solid black square becomes just the outline of the square)  Thoughts please
Site admin Administrator Full Member Posts: 108 *****
Re: Symbols
« Reply #1 on: August 15, 2021, 09:00:27 AM »
Hi Janet,

You can select "Black and White" as the PDF colors in step two of the process. That should fix your problem  :D

Newbie Posts: 2 *
Re: Symbols
« Reply #2 on: September 27, 2021, 05:57:35 PM »
Hi two of the symbols on the pattern  one a circle with a black top half and one a circle with a black right half are shown the other way round on the colour chart I presume they are the same ones?
Newbie Posts: 2 *
Re: Symbols
« Reply #3 on: September 29, 2021, 04:41:26 PM »
Oops all sorted pattern was printed in colour so symbols did not view correctly printed in black and white everything clear as a bell. :)
Newbie Posts: 2 *
symbolen
« Reply #4 on: October 18, 2021, 04:24:34 PM »
Ik ben bezig met het borduren van de huizen waar wij woonden, patronen kreeg ik via Pic2Pattern. Prachtig, wat betreft de eerste twee resultaten. Het derde patroon echter is nagenoeg onleesbaar. Een deel van de kleursymbolen is negatief afgedrukt, zodat de markeringslijnen , die bloks van 10x10 steken laten zien, onzichtbaar zijn. Ook het met potlood markeren van al geborduurde steken is onmogelijk. Ook met kleurpotlood is het nauwelijks zichtbaar.

Mijn borduurwerk, op aida 7 (49 kruisjes op 1 cm2, wordt 40 x 40 cm, het aantal geborduurde kleuren is 120. Kunt u zich voorstellen, dat ik redelijk wanhopig ben?

Karina
Newbie Posts: 2 *
Re: symbolen
« Reply #5 on: October 22, 2021, 01:14:40 PM »
Ik ben bezig met het borduren van de huizen waar wij woonden, patronen kreeg ik via Pic2Pattern. Prachtig, wat betreft de eerste twee resultaten. Het derde patroon echter is nagenoeg onleesbaar. Een deel van de kleursymbolen is negatief afgedrukt, zodat de markeringslijnen , die bloks van 10x10 steken laten zien, onzichtbaar zijn. Ook het met potlood markeren van al geborduurde steken is onmogelijk. Ook met kleurpotlood is het nauwelijks zichtbaar.

Mijn borduurwerk, op aida 7 (49 kruisjes op 1 cm2, wordt 40 x 40 cm, het aantal geborduurde kleuren is 120. Kunt u zich voorstellen, dat ik redelijk wanhopig ben?

Karina
Ik ben bezig met het borduren van de huizen waar wij woonden, patronen kreeg ik via Pic2Pattern. Prachtig, wat betreft de eerste twee resultaten. Het derde patroon echter is nagenoeg onleesbaar. Een deel van de kleursymbolen is negatief afgedrukt, zodat de markeringslijnen , die bloks van 10x10 steken laten zien, onzichtbaar zijn. Ook het met potlood markeren van al geborduurde steken is onmogelijk. Ook met kleurpotlood is het nauwelijks zichtbaa

Mijn borduurwerk, op aida 7 (49 kruisjes op 1 cm2, wordt 40 x 40 cm, het aantal geborduurde kleuren is 120. Kunt u zich voorstellen, dat ik redelijk wanhopig ben?

Vervolg:
Heb voor mezelf een werkzame oplossing gevonden. Heb immers al het materiaal al gekocht, dus opgeven is geen optie!
Ik begin rechts onder met borduren. Ik vouw het patroon verticaal, zodat op de kolom alleen de eerste 10 steken zichtbaar zijn. (ik borduur altijd van beneden naar boven). Om de geborduurde steken te markeren gebruik ik een donkerbruine dunne viltstift. Het is niet ideaal, maar werkt wel.

Karina